blog

I have much to say about design

Mobile webdesign: 5 gouden tips die je moet toepassen!

By Posted in - Design & Mobile on maart 20th, 2014 0 Comments

mobile-friendly-design-480x230De mobiele telefoon speelt steeds een belangrijkere rol in ons dagelijkse leven. Waar mobiele telefoons 10 jaar geleden vooral werden gebruikt om te bellen en te sms’en, doen ze vandaag meer en meer dienst als een persoonlijke mobiele computer. Dé belangrijkste oorzaak hiervan is het toenemende gebruik van mobiel internet


 

Hoe je elke kleurencode ter wereld ‘vangt’

By Posted in - Design & Gadjets on februari 6th, 2014 0 Comments

header-480x230

In het dagelijkse leven kom je in contact met vele kleuren en ontelbaar veel kleurschakeringen.

Zo ontdek je tijdens een wandeling in het park misschien wel een prachtige kleur, ideaal voor gebruik in je interieur. Of vind je bij het doorbladeren van een magazine de juiste kleur voor het redesign van je logo .

Je neemt een foto van deze kleurontdekking en gaat op zoek naar jouw kleur. Met het risico dat je niet de exacte kleur kiest zoals je ze in werkelijkheid gezien hebt. En het gewenste effect ver te zoeken is. Moest je de exacte kleurencode van een kleur nu instant kunnen ‘vangen’, dan was je probleem meteen verholpen.




Dé 4 meest opvallende logo redesigns van 2013

By Posted in - Design & Logo & huisstijl on december 19th, 2013 0 Comments

4redesign

2013 was een jaar van creativiteit en artistieke mijlpalen, ook een jaar voor belangrijke logo designtrends.

Zo is de retro logostijl weer helemaal in. Dit logotype zagen we in 2013 toegepast in verschillende logo designs. Het gebruik van badges, ribbons en het toepassen van een grunch (een specifieke ‘brush’ design techniek) creëren een retro-effect.




Designersblock? 5 Tips om je creativiteit te herontdekken.

By Posted in - Design on oktober 15th, 2013 0 Comments

Ontdek-je-creativiteit-480x230

Alle creatieve personen hebben wel eens last van designersblock, op zo van die dagen lijken onze hersenen wel dood te zijn. Geen ideeën, geeninspiratie, de creatieve brandstof raakt op en dit terwijl we te maken hebben met deadlines van lopende projecten. Een schrijver, ontwerper, schilder, beeldhouwer of zelfs een graficus wordt wel eens één keer tijdens zijn/haar carrière geconfronteerd met deze frustrerende situatie. Een blokkade kan een gevolg zijn van persoonlijke problemen, mentale of emotionele barrières.



 

Nieuwigheden van Adobe, ben jij mee?

By Posted in - Adobe & Design on oktober 7th, 2013 0 Comments

SH_Adobe-Creative-Now-480x230Op 1 oktober organiseerde Adobe onder leiding van Ton Frederiks en Pieter van Helvoirt, in Gent de Create Now! Roadshow. Ze presenteerden nieuwe tools uit hun Creative Cloud. iValue nam tijdens de Create Now! Roadshow 2013 Gent een duik in deze nieuwe wereld aan mogelijkheden. We keerden terug met heel wat inspiratie.




Hoe verwerk jij lettertypes in jouw uitnodigingen?

By Posted in - Design & typografie on augustus 28th, 2013 0 Comments

lettertypeEr is niets mooier dan eeuwige liefde, hoor je wel eens zeggen. Je oma en opa zijn 50 jaar gelukkig getrouwd, de volledige familie organiseert een groot feest om dit te vieren. Alle taken worden verdeeld, jij krijgt de taak om de uitnodigingen te ontwerpen.

Maar hoe breng je het best het juiste gevoel over naar de genodigden?
Je kunt een afbeelding gebruiken, die je hebt opgezocht via Google, redelijk voor de hand liggend en niet echt professioneel. Waarom kies je niet voor originaliteit?…




Photoshop in de media, is onnatuurlijk het nieuwe cool?

By Posted in - Adobe & Design on augustus 8th, 2013 0 Comments

photoshop-in-media
Vandaag moet alles sneller, mooier, slanker en beter. Wat gisteren in was, is vandaag al niet meer cool of is al afgeschreven. We moeten constant mee met de hypes en trends die ons worden opgelegd door de maatschappij. Doe je dit niet, loop je een grote kans dat je bestempeld wordt als ‘oubollig’.
Mooi voorbeeld is de modewereld, modellen moeten alsmaar slanker worden, maar moeten ook nog mooie grote rondingen hebben of juist niet. Dit is niet reëel…